22 juni 2009

Sockertestet

Idag var jag hos barnmorskan på sockertest för att se om jag utvecklat graviditetsdiabetes. Fick inte äta något innan jag kom dit och väl där fick man ett väldigt stort glas med vatten som de hade lagt minst 30 sockerbitar i. Den första klunken var väl helt okej men ju längre ner mot botten man kom ju äckligare blev det. Väl när man druckit upp fanns det en liten mugg med rent vatten för att försöka få bort sockersmaken. Sedan fick vi vänta i två timmar för att sedan testa om jag hade tendenser till det. Det hade jag inte men min mage mådde verkligen inte bra av testet och illamåendet har nästan inte försvunnit än. Så ingen skola idag =(

Det var även en vanlig undersökning hos barnmorskan.
Vecka 28 + 1
Blodtryck 110/60
Blodvärde 119 (bra värde för att ha tvillingar, man ska ha 110+)
Livmoder mått 35 cm ( högt upp på kurvan för tvillingar)
Vikt 67,5 kg
Hjärtslag/minut Tv 1 = 132
Tv 2 = 140

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar