13 september 2009

Tiden räcker inte till för datorn

Så då har det tagit lika lång tid om inte längre sen jag skrev senast här. All tid bara försvinner nu när vi har flyttat till en stor lägenhet, hela 103m2 och fyra rum. Men lägenheten var väldigt nergången så vi har fått allt material av Paulssons men det ska ju göras vid också och det tar tid. Nu har det varit mycket på sistone för Fredrik har varit borta först med nollningen och nu är det husvagnsmässa i Jönköping. Det enda rummet som är färdigt är tjejernas som så klart är rosa. Sedan är vårt sovrum och arbetsrummet under renovering, där är satt renoveringstapet och målat tak men ska sättas vanlig tapet och måla listerna. Mycket jobb kvar för vi ska måla tak och väggar i hall, vardagsrum, kök och badrum. Vårt mål är att ha allt klart tills dopet som är 24 oktober eftersom vi ska ha festen hemma. Så just nu håller jag på med inbjudningskorten dit, väldigt enkla eftersom tiden bara springer ifrån mig.

Just nu är vi i Göteborg och hälsar på Farmor eftersom farfar och Fredrik är på husvagnsmässan. Men idag ska vi hälsa på dem och vi ska snart börja göra oss i ordning för det.

Tjejerna börjar bli stora nu, Wilma 48cm och 3210gram och Thea 50cm och 3750gram när vi var och vägde dem i onsdags. De hade gått upp ca ett halvt kilo var på 10 dagar vilket är JÄTTEbra, man har ju som mål att barn ska gå upp mellan 150-200gram i veckan. Så tjejerna växer och frodas.
Får nog snart lägga in en nytagen bild på dem =)

Sedan börjar de bli små liv nu med ett väldans humör båda två, inga tjejer som ger sig utan är man hungrig så skriker man tills man får flaskan i munnen. Jag har ju valt att sluta amma eftersom jag fick amma dem nästan hela tiden eftersom man inte vet hur mycket de får i sig. Det tyckte inte min kropp om så vi började med nappflaska med mjölk jag pumpat ut så de fortfarande får bröstmjölk. Men den räcker inte riktigt till nu när de äter så mycket så vi kompletterar med ersättning också vilket fungerar kanon. På så sätt kan jag få mycket mer hjälp eftersom det tar mycket tid när man har två.
Till exempel nu sitter jag med båda i famnen och skriver samtidigt här, multitasking är ett måste när man har två knähundar som ÄLSKAR att var uppe. Men de är såå snälla och skriker när de är hungriga eller vill byta blöja, därför kan man lämna bort dem med gott samvete och veta att de sköter sig och är snälla.
Tyvärr har de blivit lite förkylda men vi tar koksaltlösning och hoppas snart det försvinner.

Ska försöka bli bättre på att uppdatera här nu när internet blivit flyttat och när flyttkartongerna är uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar