27 september 2009

Scrap och stämpelmässa

Äntligen har det blivit söndag och dags att åka till Helsingborg för mässa. Tyckte faktiskt att jag var duktig som skrev upp vad jag har för olika färger inom promarkers, stämpeldynor och embosspulvor. Det jag hoppas hitta är lite fina julpapper för att göra julkort och sen ett album med plastfickor. Jag har ju två album med svarta blad där jag klistrat direkt på sidorna men det blir inte snyggt eftersom man inte kan stänga det. Sen eftersom jag inte riktigt tycker det är lika kul med layouter så fick jag ett tips av en i Arkivets papper och design att man kan göra en framsida på varje kapitel och sen sätta in vanliga plastfickor efter där man sätter in resterande kort och bara sätter tags på dem. En himla bra idé tyckte jag.

Tjejerna växer och mår bra nu efter förkylningen. Innan har de tramsat med maten när det varit så stopp i näsan men nu äter de som vanligt upp allt och sover därför bättre på natten. Deras utveckling bara rusar iväg och de gör sådana framsteg hela tiden. Thea håller nu uppe sin nacke nästan hela tiden, var på Ilva i veckan och då skulle hon inte ligga i vagnen utan ligga på axeln och titta på allt. Det gjorde hon i säkert 20minuter men sen blev hon dödstrött och sov i nästan 4 timmar. Annars sover de ju bara så länge på natten, de är så duktiga. På dagarna är det mat var 3-4:e timma men på natten kan de hålla sig mellan 4-6timmar. Det kan man behöva för energin är ganska låg ibland.

Nu har vi börjat få ordning i lägenheten, lilla rummet, sovrummet och tjejernas rum är helt klara med tapetsering/målning och inflyttat med möbler. Det känns himla skönt att snart allt är klart, får se om vi hinner färdigt med kök, hall och vardagsrum tills dopet. Men där ska bara målas tak och väggar. I köket ska vi även måla köksluckorna.
Det som vi vill ha just nu är ett nytt snyggt vitt soffbord eftersom jag gjort ett flertal stora repor i det gamla. Har varit runt och tittat men finns inte så många rejäla högblanka soffbord. Sedan vill ju jag ha ett nytt skrivbord i en större modell. Funderar lite på ikeas expedit eftersom man då får lite bra förvaring också.

Nej nu måste jag göra mig i ordning för vi ska snart åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar