14 april 2009

Första ultraljudet

Första ultraljudet hade äntligen kommit. Vi var båda nervösa inför besöket, det var första gången man kanske verkligen kunde se att det var en bebis. Detta var en dag vi aldrig skulle glömma...

Det började väl som "vanligt" att man fick en varm gegga på magen och barnmorskan tyckte att jag hade en stor fin mage vilket jag trodde var bra. Sedan började hon ultraljudet och då såg vi tydligt en huvud och sen tyckte jag att jag såg ett huvud till. Men eftersom vi trodde det var en så tänkte väl båda att bebisen rörde sig väldigt snabbt. Dock innan vi tänkte till ordentligt tog hon bort paddeln och frågade om vi hade varit här tidigare:
-Det hade vi ju för 5 veckor sedan.
-Då vet ni hur många foster där är...
-Ja, ett.
-Nej, där är två.
-VA????
Båda vi utbrast i skratt medan mina tårar bara sprutade helt okontrollerat. Var en sådan chock att det inte går att beskriva men när hon satte tillbaka paddeln såg vi tydligt två bebisar. Resterande ultraljud är lite luddigt.
Dem var så livliga i magen att det tog lång tid att få mätt båda men väl när det var gjort kollade barnmorskan var det var för kön eftersom vi är väldigt nyfikna av oss. Hon började med tvilling 1 och det tyckte jag såg ut som en tjej och likadant med tvilling 2 men man kan ju inte veta. Barnmorskan intygade att hon tyckte det såg ut som två enäggstjejer.

Lyckligaste dagen hittintills, gick som på moln på väg till bilen och telefonen gick hett =)

1 kommentar:

  1. Hej hej! Hitta din blogg genom google, det är nämligen så att jag och min pojkvänn fick veta för ungefär tre veckor sedan att vi väntar två enäggspojkar och reagerade på samma sätt som du och din pojkvänn, vi är 23 år och har en dotter som är tre. Det är så ovanligt att hitta tvillingföräldrar i ung ålder, men nu har jag läst igenom din blogg och dina tjejer är jättefina. Min blogg heter mickissanna.blogg.se om du vill läsa om oss. Hoppas ni mår bra hela familjen.

    SvaraRadera